“Marc Pantus geeft Jezus een fantastische stem.”

(Trouw, Peter van der Lint)
















































Basbariton Marc Pantus schittert als Polyfemus, met één groot oog dat echt knippert en een kek Chippendale-harnas van zwerfkeien.

Zijn ad absurdum doorgevoerde aria O ruddier than the cherry is dolkomisch.

(NRC Handelsblad, Joep Stapel)


Marc Pantus was a compelling bass, whose powerful notes rolled through the vaulted spaces of the hall, and with a German diction that was so perfectly natural (and he is Dutch, after all), that even  someone fresh to that language could hear the inner logic of his phrases.

(Berkeley Times, Adam Broner)


“Der kraftvolle Bass Marc Pantus geistert als skurriles Faktotum durch den Abend und amüsiert mit Slapstick-Einlagen.”

(Badische Zeitung, Alfred Ziltener)


“Zum Publikumsliebling avanciert der Bassist Marc Pantus, der in der Rolle des buckligen Faktotums Monsù Traversen im blauen Hausmeisterkittel mit roter Werkzeugkiste, wie ein Glöckner von Notre Dame herumschlurfend und den Fuß nachziehend, sein komödiantisches Talent ausspielen kann.”

(Südkurier, Jürgen Scharf )


“De ster was de bas Marc Pantus, die met imposant stemgeluid een waardige Christus neerzette.”

(De Stentor)


“Marc Pantus, endowed with a ringing bass-baritone voice, strong throughout its range — including substantial low notes — sang the bass arias and the utterances of Pilate splendidly.”


“De bekroning van hun hommage, helemaal aan het eind van de avond, is de wonderlijke cyclus ... den 24.xii.1931, waarin Kagel teksten uit kranten van zijn eigen geboortedag op muziek heeft gezet. Bariton Marc Pantus bezingt een gevangenisoproer in Buenos Aires, sigarettenreclame en het instorten van de Biblioteca Vaticana. Het levert fantastische momenten op.”

(Volkskrant, Frits van der Waa)



Dramatische Christus in Mattheus Passie.

”Daar tegenover stond een vertolking van Christus door Marc Pantus, die de emoties invoelbaar maakte van een onafwendbaar noodlot. Zonder dat Pantus er een theatrale voordracht van maakte, lag het drama in elke toon en buiging van zijn stem besloten.”

(Brabants Dagblad)



Felheid en lichtheid in Johannes-Passion

“Maar de grootste verrassing was Marc Pantus, met zijn wend-bare stem en subtiele frasering. Dankzij hem werd de bas-aria met koor 'Mein teurer Heiland' een ontroerend hoogtepunt. “

(Haagse Courant, Aad van der Ven)



Onbekende meesterwerken met overgave

“En of het nu de mooie ingevingen waren van de Boheem Kozeluch, of de fraaie melodieuze Karl Zelter, het waren allemaal verrassingen om naar te luisteren, zoals het intens gezongen werd door Marc Pantus. Hij is door en door een volbloed vocalist die moeiteloos van het lage naar het hoge timbre kan omschakelen. Want zijn stem heeft een lichtheid die in staat is veel gevoelens met het grootste gemak te vertolken.”

(de Gelderlander, Paul Vergeest)



Lees HIER en HIER alles over HARRY, Heine in Holland en koop hem HIERHarry_informatie.htmlHarry_in_de_media.htmlhttp://www.olandesi.nl/olandesi/i_piccoli_olandesi/harry_kopen.htmlshapeimage_3_link_0shapeimage_3_link_1shapeimage_3_link_2
SONGS ON SUNDAY AFTERNOON
in de Waalse Kerk in Amsterdam
5 maart 15:00 u
‘MET EEN OMWEG NAAR RUSLAND’
liederen van Grieg, Sibelius, Tsjaikovski, Rachmaninoff en Moussorgsky
met Daan Boertien, piano
meer info en kaartverkoop
https://dewaalsekerk.nl/agenda/2017/met-een-omweg-naar-rusland/met-een-omweg-naar-rusland/shapeimage_4_link_0

Opera

Handel,  Acis & Galatea

rol:Polyfemus

Barokopera Amsterdam

o.l.v. Frédérique Chauvet

regie Julien Chavaz

premiere 14 januari

Den Haag, Koninklijke Schouwburg

voorstellingen

van 11 januari 2017

tot en met 17 maart 2017

speellijst

Concerten

Liedrecital

‘Met een omweg naar Rusland’

met Daan Boertien, piano

5 maart 15.00 uur

Waalse Kerk, Amsterdam


MATTHEUS PASSION

Vlissingen 1 april 2017

Utrecht 3 april 2017

Arnhem / Apeldoorn 7-9 april 2017

Deventer 12 - 14 april 2017


JOHANNES PASSION

Dordrecht 25 maart 2017